Posted in Art

Für Karoline / For Caroline

Neulich fragte mich ein kleines Mädchen, ob ich nicht eine neue Geschichte malen könnte, in der die kleine braune Ente und der Rabe Franz sich kennenlernen. Und die anderen Tiere, aus meinen Büchern, sollten natürlich auch in der neuen Geschichte vorkommen.  “Hmm… das sind aber ganz schön viele Tiere”, war darauf mein Einwand. Dann sollte wenigstens das rosa Schweinchen  dabei sein. Vielleicht auch noch Franzens bester Freund, der Metzgerhund. Der grimmige Kater Felix aber lieber nicht. Wenn es eine Wintergeschichte würde, könnte der kleine Igel Hans allerdings nicht mitspielen. Der schläft ja im Winter.  Also lieber eine Sommergeschichte! Aber was macht dann der kleine Rabe Franz, wenn es keinen Schnee gibt? Der rodelt doch so gerne. 

Fragen über Fragen und am Ende waren wir uns einig: Kinderbücher “machen” ist nicht so einfach.   Aber vielleicht freut sich Karoline auch über ein Bild mit der kleinen  Ente und dem Raben. Schnee ist zurzeit nicht zu erwarten. Es regnet schon tagelang. Einem Treffen zwischen der kleinen braunen Ente und dem Raben Franz  stand also nichts im Wege.  

Liebe Karoline, ich hoffe, dass ich dir mit diesem Bild eine Freude machen konnte.

A little girl recently asked me if I could paint a new story in which the little brown duck and the raven Francis get to know each other. And of course the other animals from my books should also appear in the new story. “Hmm… but there are quite a lot of animals”, was my objection. Then at least the pink piglet should be there. Perhaps also Francis best friend, the butcher dog. The grim tomcat Felix, however, rather not. If it were a winter story, the little hedgehog Jack wouldn’t be able to play along. He sleeps in winter. So it should be rather a summer story! But what could little Francis do if there is no snow? He loves tobogganing so much.

Questions about questions and in the end we agreed: “making” children’s books is not that easy. But maybe Karoline is also happy about a picture of duck and raven. Snow is currently not expected. It has been raining for days. So, there was nothing in the way of a meeting between the little brown duck and the raven Francis.

Dear Karoline, I hope that I could make you happy with this picture.

Author:

Since 2014 I have been writing and illustrating books for children, mainly for preschool age. In the meantime I have published three animal stories. More picture books are in progress. If you are interested in readings (Kindergarten), my books or any illustration work, please feel free to contact me. I live with my family and a funny poodle in the beautiful Weserbergland, Germany. ---------------------------------------------------------------------------------------- Seit 2014 schreibe und illustriere ich Bücher für Kinder im Vorschulalter. Inzwischen habe ich drei Tiergeschichten veröffentlicht. Weitere Bilderbücher sind in Arbeit. Wenn Sie sich für Lesungen (Kitas), meine Bücher oder andere Illustrationsarbeiten interessieren, können Sie sich gerne an mich wenden. Ich lebe mit meiner Familie und einem lustigen Pudel im schönen Weserbergland.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.